Bastuklubben ribba Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Bastuklubben ribba Forum

Smör och alkohål
 
HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga in  

 

 Min trabant går inte som den ska!?

Gå ner 
+3
Profeten
Göran
Bosse
7 posters
FörfattareMeddelande
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör nov 25, 2006 12:53 am

kuksnopp på er alla. Jag har en gammal trabant från 2:a världskriget och den har gått som en klocka enda tills i förra veckan då jag hade den i mikrovågsugnen och nu går den inte som den ska längre efter att man fått upp oljetrycket(10 min). Bilen har varit lite av ett längre tids projekt ,tekniken är från en en fiat 600 med maskin där fram och lite trimmad är den också det sitter dubbla vevaxelvendar,kapade ventilfjädror,155 mm dubbleportad bing(bong?) förgasare och ett 286 chip. Har prövat det mesta,har bytt ut oljan i maskin från rypsolja till olivolja,kollat signalhornet ja tillochmed bytt svenghjulsutkastare men ingenting har funkat.Så kanske någon skulle ha en bra lösning på mitt problem???
Till överst på sidan Gå ner
Göran
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Göran


Antal inlägg : 76
Age : 36
Localisation : Plånssin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör nov 25, 2006 1:48 pm

har du prövat rensa mittkonsolen? eller så är det förgasaren,en fågel viskade i mitt öra att dom slutar fungera efter 100000km
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör nov 25, 2006 8:00 pm

om inte ovannämnda hjälper, testa att tömma ur oljan och koka upp den på spisen för kolla om den stelnar eller inte, jag är övertygad om att det är oljan som är felaktig eller så är det ett relä som brunnit i avgasutsuget. Oljan som ska användas bör vara teboils 2-stroke self mix, kännes igen på den tunna konsistensen och lukten av gammal kolja.

Om mot förmodan något av dessa metoder inte skulle fungerar hjälper väl inget annat än att ta till drastiska metoder, dvs kalibrera svänghjulsremmen. Det ni nämnde angående svänghjulsutkastar byte hjälper endast om maskin går fejl väg (dvs tändföljden är tvärtom)

Lycka till
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Birger
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Birger


Antal inlägg : 50
Age : 35
Localisation : Langstrandin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimesön nov 26, 2006 6:44 pm

Godag Bosse!

Jag har i min ungdom ägt en trabant själv och den började plötsligt att sluta fungera, men händig som jag var förde jag den till bilstallet för service.
Dom prövade alla möjliga saker, som att justera vikterna i hjulen för att få obalans i bilen som skulle påverka svängkammens tidföljd i förhållande till bränsle och spolarvätskans melodiska skvalpande. Men inte ens experterna hade någon lösning på problemet. Till sist hittade dom iallafall problemet. Det var som följande: Drivaxelknuten hade snörat upp sig, så dom knöt ihop den igen och så började den fungera perfekt igen.

MvH. En trebent Trabant älskare
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimemån nov 27, 2006 12:36 am

Göran skrev:
har du prövat rensa mittkonsolen? eller så är det förgasaren,en fågel viskade i mitt öra att dom slutar fungera efter 100000km

Nej,har inte prövat rensa mittkonsolen.Det lär bli ganska svårt efter som det inte finns någon sån,den är ärsatt av ett gammalt köksbord i massivt vide som jag köpte av en försupen vöråbo för 1 liter gammal mjöd
Till överst på sidan Gå ner
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimemån nov 27, 2006 12:53 am

Profeten skrev:
om inte ovannämnda hjälper, testa att tömma ur oljan och koka upp den på spisen för kolla om den stelnar eller inte, jag är övertygad om att det är oljan som är felaktig eller så är det ett relä som brunnit i avgasutsuget. Oljan som ska användas bör vara teboils 2-stroke self mix, kännes igen på den tunna konsistensen och lukten av gammal kolja.

Om mot förmodan något av dessa metoder inte skulle fungerar hjälper väl inget annat än att ta till drastiska metoder, dvs kalibrera svänghjulsremmen. Det ni nämnde angående svänghjulsutkastar byte hjälper endast om maskin går fejl väg (dvs tändföljden är tvärtom)

Lycka till

Ett mycket bra tips om det där med oljan,provade det här om kvällen och mycket riktigt den stelnade. Samma kväll sprang jag över till grannen och lånade 2 liter tebolis 2-stroke self mix men enda som blev bättre var att man får upp olje trycket redan efter 5 min och en jämnare tomgång på höga var ca efter 11000 rmp

Kalibreringen av svänghjulsremmen är redan gjort eller hur bra det nu enn går att kalibrera den,för det finns bara fyra lägen som man kan ha den på. Maskin är ju förfaaaan konstruerd på början av 1600-talet så här finns det inte många inställningsmöjligheter men tusen tack för för dit svar
Till överst på sidan Gå ner
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimemån nov 27, 2006 1:02 am

Birger skrev:
Godag Bosse!

Jag har i min ungdom ägt en trabant själv och den började plötsligt att sluta fungera, men händig som jag var förde jag den till bilstallet för service.
Dom prövade alla möjliga saker, som att justera vikterna i hjulen för att få obalans i bilen som skulle påverka svängkammens tidföljd i förhållande till bränsle och spolarvätskans melodiska skvalpande. Men inte ens experterna hade någon lösning på problemet. Till sist hittade dom iallafall problemet. Det var som följande: Drivaxelknuten hade snörat upp sig, så dom knöt ihop den igen och så började den fungera perfekt igen.

MvH. En trebent Trabant älskare

Nej va kul med andra trabant intresserade,jag tycker vi skulle kunna ta en kopp kaffe någon kväll och disskutera olika trabant ärfarenheter.
Drivaxelknuten....??? en sån har ja inte hittat,är den snygg?
Till överst på sidan Gå ner
Birger
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Birger


Antal inlägg : 50
Age : 35
Localisation : Langstrandin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimemån nov 27, 2006 11:53 pm

Käre Bosse!

Det skulle vara jätte trevligt att mötas någon gång och diskutera trabant över en kopp pissljummet kaffe.

Och drivaxelknuten är mycket vacker och gjord av lenaste polyester, men jag tror att den endast finns på årsmodell nyare än 1923.

MVH Birger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör dec 02, 2006 7:04 pm

det förklarar ju varför jag inte hittade drivaxelknuten,tror att min trabant är från 1922 (eller var det 1992(!!!???)) nå sak samma jag hittade inte den iaf men mellan handbromsen och handsfacket hittade jag någonting som liknade utan att nämna några namn men det börjar på a och slutar med xel och bor i hagnäs kan det vara den axeln som är tjärvar?
Till överst på sidan Gå ner
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör dec 02, 2006 7:19 pm

PS. Jag är inte bosse bildoktor jag är bara hans pappa,syster,chef och livskamrat och ibland så är jag hans vikarie i tv när han är sjuk
Till överst på sidan Gå ner
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimesön dec 03, 2006 2:59 pm

tjena gamle lurifax
ja du det kan mycket väl vara axeln som krånglar. och det är ingen liten sak.
du sa att han var inne i bilen, visst? så här ska du göra:

1.Skaffa en offerbil (isbil eller vilken skitbil som helst)

2.Placera offerbilen 3-4 meter från trabanten (dock inte för långt bort för då orkar inte axeln)

3.Repa skivan (dvs spela ett musikstycke av artisten slayer, inne i offerbilen)

4.Rulla härsket baconflott eller apsvett i en rand mot offerbilen

har du gjort allt detta rätt så borde axeln övergå från lägesenergi till rullande läge och då borde rörelsen smörjas av det härskna fettet och musikstycket bidrar till axelns orientering. så när fanskapet har rullat in i offerbilen är det bara att kasta dörren i baklås å sticka fort som fan.
obs! gör inte detta på egen gård, du vill inte ha axeln i din omedelbara närhet. odh det löns inte att anlita stena för bortforsling, skrotpriset på axlar har sjunkit drastiskt på sistone

hellsingar
akademiska mekanikerstuderanden på botaniknivå, Pellervo Johnsson
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Birger
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Birger


Antal inlägg : 50
Age : 35
Localisation : Langstrandin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimesön dec 03, 2006 5:39 pm

Nej!

Ni vet inte vad ni har att tas med. Denna axel vi pratar om är vital för trabantens uppbygnad och bör inte förflyttas. Min erfarenhet av dessa axlar är att dom inte brukar kärva utan det brukar slira för dom.

Så min lösning på problemet är att du helt enkelt tar din 2 amperes kemppi svets och svetsar fast lagerkulorna eller möjligen bara punktar på lagerkulorna för att få en mindre slirande effekt.

Tack för att en opålare får leva ut sin dröm och hjälpa trabantägare i nöd.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Kena
vöörobåo
vöörobåo



Antal inlägg : 2
Localisation : Jukkasjärvi
Registration date : 06-11-28

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimemån dec 04, 2006 10:21 pm

Men ja har dock hört att om det rååkar vara en 1992:ans model så skulle också lager kulorna fattas. och är ersatta av ett par kulor i plast som inte är större än ett russin.

rätta mej om jag har hört fel,

mvh
Kena the Lumberjack
Till överst på sidan Gå ner
chefen
Bastugolvs Sitar
Bastugolvs Sitar
chefen


Antal inlägg : 85
Age : 37
Localisation : på arbeite
Registration date : 06-11-26

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetor dec 07, 2006 2:24 pm

hmmm... ett mykket intessant problem! ja skulle själv kåmma åkk titta men före evigheten kåmmer jag int personlgen att ha tid tyverr.

Men för att inte bortgå från ämnet; jag hade en gång för länge sen en fransk automobil vid merket sakrablöö. Inte för att trabant ock nämda franska bil har något gemensamt men den bilen hade mykket liknande problem, där fanns lösningen i form av ett okomplicerat byte av motor från en atomklyvningsbaserad motor typ obåt till en tändkule motor av märke boliden (du bosse borde väl vara ganska insatt med tanke på motorns svenska ursprung) , denna motor är en mycket driftsäker och högvarvig pjäs som borde ge lite äkstra pulver till drifvjulen. Men dock bör anmärkas att vid användning av motor typ boliden måste man vara nogrann med att endast tanka en bräsleblandning bestående av fjolårs petrolium och mäsk gjord på kangelbär och tranbärssaft! Blandningsförhållandet bör finnas i nr. 5 årgång 1832 av den ypperliga tidningen seiska! Om den nummern inte finnes på biblioteket när dig rekommenderas amazon.com.

Och ni som spekulerade i axelns inverkan på automobilet borde se er själva i röven med en krokig cykelstång! DJUPT!!

¤TÄNDKULOR ÄGER¤
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: jaa, du   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetor dec 07, 2006 4:50 pm

herr chef jag måste tyvärr säga emot dig angående det du påstod med axelns inverkan, iofs nämnde ni ingen egen åskit utan endast den icke respektabla repliken att jag borde penetrera mig själv med diverse järnföremål. Men det måste ju tillochmed du fatta att placering av diverse axlar från nygårds gjuteri i Hagnäs inte kan nytta till något i en Trabant.
axeln är alldeles för otymplig å dyr i drift pga av den stora förbrukningen och dessutom är den ett styggelseverk att skåda, ett i faktum förfulande objekt i interiören i en annars så stilren sekelskifta ryssbil, bosse nämnde ju att han har såkallat "pimpat" trabanten med ett köksbord och detta går ju inte ihop.
axelns päronaktiga kroppsform inverkar ju dessutom på fordonets balans, för att motverka axelns egenmassa ska ju en vikt på sisådär 104.3 kilo placeras vänstra bakre hörnet av bakluckan.
det ni nämnde angående kulmotorn var dock förträffligt, men jag föredrar rå-oljemotorn av tillverkningstyp göta
här på hemsidan hoppas och önskar jag att ni alla tar del av informationen som dom förser oss med på mustigaste sekelsskifts svenska

http://www.gotamotor.se/kulmotor.htm

som där även nämnes lämpar sig motorn för: Båtar, tröstverk och industriella anläggningar. Jag kan inte tänka mig några andra ord som är så beskrivande för en trabant som dessa.

Enligt min mening borde modellen "stabil" lämpa sig bäst, jag tänker nämna vissa data trots att alla kan kontrollera detta på hemsidan:
Motorn är särdeles förmånlig i drift ty den drar endast 0.385 kilogram rå-olja per timme ock hästkraft och maximala varvtalet ligger på 600 varv per minut på 4½ hästkraftersvarianten, för de mer vågade "players" finns en version på 6 hästkrafter.

Jag hoppas att tillförde konversationen en ny och intressant kommentar och förväntar mig respons. Och du, Bosse, meddelar väl oss intresserade om hur projektet framskrider

även denna gång mina glödhetaste hellsingar från
akademiska mekanikerstuderanden på botaniknivå, Pellervo Johnsson
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Birger
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Birger


Antal inlägg : 50
Age : 35
Localisation : Langstrandin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetor dec 07, 2006 7:53 pm

Goda nyheter alla Trabant-älskare!

Jag fick just senaste upplagan av Gobrev (Ett ryskt bilsportsmagasin)
I denna intresanta tidsskrift stod det som så att trabant skulle börja tillverka en ny modell bil helt gjord av plast med kolvar av gamla limsa flaskor.
Jag gjorde en kalkyl som involverade tynglagen två spöken och en trabant och kom fram till följande: Om man med den 10hk kraftiga plastmotorn överskrider en hastighet av 15.8 Kmh kommer trabanten att börja flyga!
Detta innebär en helt ny marknad för trabant vilket jag inte ser något negativt i.

MvH Koken
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetis dec 12, 2006 2:08 pm

totalt irrelevant inlägg enligt min åsikt, nu var det ju för djävulen inte fråga om plastmotorer. Problemet var ju att Bosses Trabant inte gick som den skulle. Vad i hela fridens helvete har det med ryska automobilmagasin å plastmotorer att göra? Tycker du detta är så jävla fantastiskt tycker jag att ni kan hålla den informationen för er själva eller starta en ny tråd angående detta här på forumet Mad
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Göran
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Göran


Antal inlägg : 76
Age : 36
Localisation : Plånssin
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimeons dec 13, 2006 2:19 am

stfu n00b
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
chefen
Bastugolvs Sitar
Bastugolvs Sitar
chefen


Antal inlägg : 85
Age : 37
Localisation : på arbeite
Registration date : 06-11-26

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimeons dec 13, 2006 3:57 pm

En mycket intressant bråchyr på kulmotorna ni funnit min bäste Pellervo.
Men fortfarandes anser jag att axeln inte borde ha någon realistisk inverkan på fordonets prestanda pga. lagen om alla tings hjävlighet! Denna naturlag har även kallasts "Myrphys lag" ock bygger på en princip om att allting händer på värsta tänkbara sätt ock i värsta tänkbara tidsrymd.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Murphys_lag en liten länk där om detta.

Vidare vill jag säga att Kokens inlääg nog var intrssant men platsar kanske int under denna rubrik, pexis som Pellervo sade.

Tills nästa gång önskar jag alla en fröjdefull Lucia å många varma glas glögg!

¤MURPHYS LAW AINT GOT NOTHIN ON ME¤


Senast ändrad av den tor dec 14, 2006 1:41 pm, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetor dec 14, 2006 2:23 am

jo det ni nämnde om murphys lag känner jag till, det är just detta jag hänvisar till angående axeln, lagen går ju i korthet ut på att om något kan skita sej så gör det ju det. Och som lagen i folkmun kallas: lagen om saker och tings jävlighet kan jag ju inflika att det värsta och således jävligaste man kan tänka sig är ju en livs levande axel nygård i sitt nyttofordon. Ja om detta må de lärda tvista.

Men mitt tips till dig Bosse är väl att testa dig fram, du har jo fått en och annan riktlinje här på forumet. Jag hoppas att allt reder sig

Och till er Koken, ursäkta att jag brusade upp. Det var inte till min fördel. Jag ber om er förståelse, solidaritet och ursäkt

Och till sist, jo Tack som fan som fan för uppmuntran, jag tyckte själv att tändkuleartikeln var till nöje och nytta. och oroa er inte över lucia, hon blev nog grundligt tagen när hon var å lussade här på morgonkvisten

mvh Pellervo
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
chefen
Bastugolvs Sitar
Bastugolvs Sitar
chefen


Antal inlägg : 85
Age : 37
Localisation : på arbeite
Registration date : 06-11-26

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetor dec 14, 2006 1:44 pm

Jo du käre trabant ägda! Precis som pellervo sade så är det ju sist och slutligen du och ENDAST du som vet vad som är bäst för din bil. Vi kan ju iget annat än att ge råd och stöd.

Så lycka till och kuksnopp på er på er allesamman!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
el pastöör
vöörobåo
vöörobåo



Antal inlägg : 4
Age : 38
Localisation : Öurbackan
Registration date : 07-02-20

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetis feb 20, 2007 11:26 pm

sedö pojk e ji kolvstotsan fjädron som j fö spänd å så kann du ha kottar i karburaatorn tråor ja .. nää alså alvarlit .. e ji he
Till överst på sidan Gå ner
Profeten
Högsta Lavan
Högsta Lavan
Profeten


Antal inlägg : 91
Age : 36
Localisation : Gaza/Drakan
Registration date : 06-11-22

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimetis feb 20, 2007 11:54 pm

nej nej mein pasteur, ach herren mein gudt så simpäl lösning ehr den icke! skämmes karl! dennahär problem kräver nobelpreiz in fysiken
Till överst på sidan Gå ner
http://www.bastuklubbenribba.tk
Bosse
Slasktratt
Slasktratt



Antal inlägg : 19
Age : 37
Localisation : Varierar
Registration date : 06-11-23

Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitimelör sep 29, 2007 12:52 am

okkejj.. en del an problemen är lösta nu... men den går endå inte 100%igt.. problemet var ett för högt daga tryck i tanken.. har funderar lite om det övriga problemen har att göra med den extra dörr låset jag instalerade
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Min trabant går inte som den ska!? Empty
InläggRubrik: Sv: Min trabant går inte som den ska!?   Min trabant går inte som den ska!? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Min trabant går inte som den ska!?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Bastuklubben ribba Forum :: Ribban går :: Motorer-
Hoppa till: